Hvad er backlinks

Backlinks er de links der peger ind på et website fra andre kilder.
Når et website har et link, der peger på dit website, er der tale om en backlink.
Mængde og kvalitet af backlinks har stor betydning for placeringen i søgemaskinernes resultater.
Kvaliteten bestemmes af relevansen på det website, der linker ind til din hjemmeside samt hvordan der linkes og til hvor mange andre hjemmesider der linkes m.m.

Bing Ads

Bing Ads er et samarbejde mellem søgemaskinerne Bing, Yahoo og MSN (Microsoft).
Her er det muligt at annoncere med tekstannoncer i søgemaskinerne og deres søgepartnere.
Det minder meget om Google AdWords, men er knap så populært i Danmark, da Bing Ads har langt mindre trafik.
Priserne er dog meget ofte lavere end hos Google og derfor kan det være et rigtig godt supplement.
Der kan ligeledes hos Bing måles på konverteringer, så der ikke famles i blinde.

Blog

En blog er opbygget anderledes end et traditionelt website. Blogs er mere socialt orienteret og kendes bedst på, at der er mulighed for at komme med kommentarer til de indlæg, som ligges på bloggen.
Indlæg er med andre ord, et oplæg til diskussion med brugerne.
Blogroll er et begreb der dækker over en liste af links på en blog. Ofte ligger listen i højre side og skabes ud fra de links som findes i de forskellige blogindlæg rundt på bloggen.

En blog er en god måde at fastholde brugerne på en hjemmeside og kan benyttes til at diskutere, hjælpe og få indsigt i sine brugeres ønsker og spørgsmål.

Overvejer du at tilknytte en blog til din eksisterende hjemmeside, er det vigtigt at du er klar over, at det er nødvendigt at opdatere den meget ofte, for at få succes med høj bruger aktivitet.

Body i HTML koden

På alle hjemmesider, er der i koden 2 dele. En head del og en body del. I Body delen ligger selve koden for den viste side. Dvs skal der tilrettes noget specifikt på en enkelt side, vil det typisk være i det kodestykke, som er placeret i bodien. Her ligger f.eks.  teksten og billederne til siden.

Bounce rate

Bounce rate er det Engelske ord for afvisningsprocent. (enkeltside visninger)
Afvisningsprocenten dækker over hvor stor en procent af de besøgende, der klikker sig væk fra en side UDEN, at besøge andre sider på et website..
Indenfor SEO er afvisningsprocenten et værkstøj til at gennemskue, hvor godt en enkelt underside lever op til de ankomne brugers forventninger. Klikker alle væk med det samme, er der noget galt – dvs du skal se på både bouncerate og TID PÅ SIDEN.

En høj bounce rate er ikke nødvendigvis i sig selv et problem, men hvis tiden brugeren er på siden er meget lav også, indikerer det, at der muligvis kan optimeres.
Den kombination opleves ofte, hvis brugeren forventer noget helt andet, end de de møder, når de har klikket i f.eks. en søgemaskine.
Har du f.eks. en title der beskriver et bestemt tilbud og lander brugeren på et produkt, hvor der står udsolgt, ja så vil det typisk give høj bounce rate og ultra lav tid på siden.
Det giver god mening, at Google fjerner den slags resultater fra toppen af søgeresultaterne.

Indenfor visse nicher er en høj baunce rate nærmest umulig at komme udenom, men generelt gælder det om at sigte efter en lav bounc erate. Hver enkelte undersides bouncerate har indflydelse på deres placering i Google