Hvad betyder Keyword density?

Søgeordsprocent. Hvor høj en procent af din tekst indeholder søgeord.
Overdriver du benyttelsen af det samme søgeord i din tekst, kan det have negativ indflydelse på placeringerne i søgeresultaterne.
Det kan være en fordel at benytte variationer af et søgeord i teksten og overskrifter.

Katalog

Et katalog eller også kaldt linkkatalog, er en stor samling af kategoriserede links.
Måske husker du da Yahoo var et stort katalog, hvor der sad mennesker og vurderede, hvilken kategori et link skulle ind under og hvor relevant content på siden var.
Et Dansk eksempel er Jubii.dk, Krak.dk og Ni.dk

Tilmelder du dit website til kataloger er det meget vigtigt, at den beskrivelse du indtaster er unik for hvert katalog. Variation i overskriften er også en rigtig god ide.

Keyword

Engelsk ord, som på Dansk betyder søgeord.
Et søgeord, er det ord en bruger indtaster i søgemaskinernes søgefelt før der trykkes søg.
Kender du de ord brugerne mest benytter til at søge efter det du ønsker at sælge, kan websitet optimeres til af få høje placeringer i søgemaskineresultaterne på netop disse ord.

Keyword spam

Skriver du det samme søgeord 5 gange i din titel, 3 gange i en overskrift og 10 gange ned igennem din brødtekst, så er du ret sikker på, at dit website vil modtage en straf for søgeordsspam.
Husk at både titel, beskrivelse, brødtekst, links på siden og alt tekster på billeder kan blive taget med i en samlet betragtning.
Søgeordsspam er også defineret som anvendelse af for mange forskellige varianter af samme søgeord på én side.
Det samme er gældende for indskrivning af store mængder søgeord i Keyword tagget på en hjemmeside.

Kodesprog

Til at kode hjemmesider findes flere forskellige typer kodesprog. Et website vil typisk være med blandet sprog men meget ofte med et primært sprog og få linjer af et andet sprog. Mest anvendt er Html samt .php kodning.
Jqurey er også brugt meget såvel som Java og .asp.
Der er fordele og ulemper ved hver type kodning, men fælles er at søgemaskinerne i dag godt kan crawle de fleste sprog uden store problemer.

Konvertering

En konvertering, er et begreb der dækker over når en bruger gør en handling på din side, som du ønsker de skal gøre. De laver et køb, de tilmelder sig et kursus, de skriver en mail eller andre handlinger, der konvertere dem fra at være bruger til noget andet f.eks kunde.

Det er meget vigtigt at måle på sine konverteringer for at lære kundernes adfærd at kende. Med analyseprogrammet Google Analytics, kan du f.eks se hvilket søgeord en bruger, der ender med at blive kunde har brugt. Så ved du at det er en god ide at ligge højt i søgemaskinerne på netop det ord.

Konverteringsgraden dækker over hvor mange procent af alle unikke besøgende, der ender med at konvertere.
En konverteringsgrad for en webshop på 7-10% er ofte rigtig fornuftig. (forskelligt fra niche til niche)

Kvalitets score

Et begreb du vil møde i Google Adwords Quality score.
Des bedre kvalitets score dine annoncer opnår, des lavere klikpriser betaler du for samme placering af din annonce .